Reklamowanie firmowej strony internetowej

Link building jak wiadomo, to bardzo ważna część każdego procesu pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce. By natomiast przynosiła dla SEO pozytywne skutki, musi być przeprowadzone ze starannością i w sposób przemyślany. Należy tu głównie zadbać o zróżnicowanie, czyli dywersyfikację linków, tak, aby profil linkowania danej strony wyglądał w naturalny sposób i nie został uznany przez wyszukiwarkę za zwyczajny za spam.

W jakich miejscach można umieścić odnośnik do własnej strony i jak go zyskać? Fora internetowe Linkowanie na forach internetowych to często stosowany sposób na pozyskanie odnośnika do strony. Umieszczany jest w komentarzu użytkownika w określonym wątku tematycznym, zazwyczaj w postaci adresu URL lub linku na frazie kluczowej. Ten sposób linkowania należy do marketingu szeptanego. Trzeba tu jednakże pamiętać, by cały komentarz odnosił się tematycznie do wątku i nie był nachalny, gdyż w przeciwnym razie może zostać usunięty przez moderatorów. Katalogi firmowe Kolejnym sposobem na szybkie znalezienie odnośnika do strony są katalogi branżowe. W miejscach tych można utworzyć indywidualną wizytówkę dla swojej firmy (zazwyczaj bezpłatnie), podając podstawowe informacje o działalności, oferowanych usługach i produktach. Wśród informacji możliwych do podania jest przewidziany link, prowadzący do strony. Warto wybierać jednak wyłącznie te katalogi, które mają możliwie dobre parametry i nie wyglądają podejrzanie, gdyż takie, zamiast pomóc mogą wyłącznie stronie zaszkodzić. Blogi i portale wielotematyczne Wartościowy dla pozycjonowania odnośnik można uzyskać, umieszczając go na blogach wielotematycznych lub tematycznych (branżowych) i innych tego rodzaju portalach. Zazwyczaj umieszczany jest w treści artykułu blogowego, pisanego na określony temat, związany z działalnością danej firmy. Jest to jeden z najbardziej pożądanych linków, gdyż umieszczany na dobrych, wartościowych serwisach może dać dobre efekty dla pozycjonowania strony. Strony partnerów biznesowych Mało kto pamięta, że dobrym miejscem na umieszczenie odnośnika do własnej strony jest także inna witryna, w pełni lub pośrednio związana z tematyką strony. Dobrym posunięciem dla SEO, ale również pod względem wizerunkowym jest wymiana linkami z partnerami biznesowymi. Zobacz więcej: pozycjonowanie dla firm.

Komentarze

Popularne posty