Na czym polega optymalizacja i pozycjonowanie stron

W biznesie marketingu internetowego na prawdę bardzo często można spotkać się z pojęciami pozycjonowania witryny internetowej oraz SEO. Terminy te na prawdę często stosowane są zamiennie, jakoby oznaczały to samo. Jest to natomiast błędne stosowane i nadużywane przez wielu profesjonalistów, gdyż co prawda mają one cząstkę wspólnego, nie są one całkowicie ze sobą tożsame.

Czym się, więc różnią? Czym jest pozycjonowanie strony internetowe? Pozycjonowanie to termin odnoszący się do procesu zwiększania danej domeny internetowej w wynikach darmowych wyszukiwarki. Oznacza, zatem to wypozycjonowanie się na określony zestaw fraz priorytetowych oraz zwiększenie ogólnej widoczności strony, tak, aby poprawić w dużym stopniu jej ruch organiczny. Pozycjonowanie składa się na szereg różnorakich działań, obejmujących on-site i off-site. Są to m.in. link building, content reklama, czyli tworzenie treści na stronie, wykonywanie audytów pozycjonowaniu, monitoring wyników a także optymalizacja strony pod względem wymogów algorytmów wyszukiwarki, czyli właśnie SEO. Czym jest SEO? SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, to nic innego jak właśnie optymalizacja strony, która ma za zadanie zaimplementować ją do założeń, jakie stawia nam wyszukiwarka. Jest to część pozycjonowania, a do działań SEO należą na przykład. ustawienie meta znaczników title i description, poprawa prędkości ładowania strony, optymalizacja treści tekstowych, grafik, poprawa linków wewnętrznych, przekierowań i tym podobne. Priorytetowym założeniem SEO jest wykonywanie działań w obrębie strony, czyli on-site. Są one filarem samego pozycjonowania i bez utworzenia stosownej optymalizacji, nawet przy właściwym linkowaniu, strona nie ma zwyczajnie szans, by wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwarki. Pozycjoner, czy specjalista ds. SEO? Choć terminy te odbiegają nieco od siebie pod kątem znaczenia, stosowanie ich w kontekście specjalisty nie ma najmniejszego znaczenia. Osoba, pracująca nad widocznością strony w wyszukiwarce może być nazwana zarówno pozycjonerem, jak i specjalistą ds. SEO, czy specjalistą ds. pozycjonowania. Osoba zatrudniona na tym stanowisku posiada kompleksową edukację o pozycjonowaniu, analityczną i techniczną o serwisach, musi więc znać się na poszczególnych składowych pozycjonowania. Więcej: Pozycjonowanie Stalowa Wola.

Komentarze

Popularne posty