Profesjonalna identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna marki
Bez względu na to, jak dużą działalność się prowadzi i w jakiej branży się działa, powinno się pamiętać o zwiększeniu rozpoznawalności przedsiębiorstwa. Klienci muszą wiedzieć, z jaką firmą mają do czynienia, gdyż w przeciwnym razie częściej będą skorzystać z oferty konkurencji. Jest to prosta droga do upadku firmy, dlatego rozpoznawalność to jeden z kluczy do sukcesu.



Dzięki niemu ma się znacznie większe szanse dostać stałe udziały w rynku w każdej branży. Firma jest znana w gronie klientów, jeśli potrafią zidentyfikować jej produkty lub usługi spośród oferty innych marek. By było to bardziej intuicyjne, stosowana jest identyfikacja wizualna firmy. Pod tym określeniem kryją się wszystkie elementy wizualne, dzięki którym użytkownicy rozpoznają dane przedsiębiorstwo.

Czym zatem jest identyfikacja wizualna firmy? To nic innego jak logo, używane przez firmę barwy, czcionki (fachowo fonty), key visual, a też inne elementy graficzne stosowane tylko przez daną firmę. Ich obecność na produkcie sprawia, że klient od razu wie, że towar został wyprodukowany przez określoną markę. Logo i inne elementy identyfikacji wizualnej firmy powinny odznaczać się spośród znaków graficznych używanych przez inne marki. Zbytnie podobieństwo jest niewskazane, gdyż może wprowadzać konsumentów w błąd. W dodatku marka, która uprzednio stworzyła znak, może oskarżyć inną firmę o plagiat.
Identyfikacja wizualna firmy powinna być przygotowana wraz ze strategią komunikacji marki. Gdy określi się cele, wartości i misję przedsiębiorstwa, łatwiej jest dobrać stosowne logo i zaimplementować przekaz wizualny do wyróżników firmy. Gdy postąpi się odwrotnie i spróbuje się dopasować cechy marki do stworzonego już znaku, można stracić zaufanie konsumentów. Mogą poczuć się oszukiwani, gdyż prawdopodobnie komunikacja marki stanie się niespójna.

Źródło informacji: zobacz tu

Komentarze

Popularne posty